Sunday, June 6, 2010

DOA MUNAJAT



Tuhanku Dikau adalah Tuhanku dan aku hambaMu
Dikau adalah pencipta dan aku makhluk ciptaanMu
Dikau pemberi rezeki dan aku diber rezeki olehMu
Dikau adalah pemilik dan aku dimilikiMu

Dikau maha mulia dan aku hina dina
Dikau maha kaya dan aku papa kedana
Dikau maha hidup dan aku akan mati
Dikau kekal abadi dan aku akan musnah

Dikau maha pemurah dan aku hamba yang tercela
Dikau maha baik dan aku hamba yang jahat
Dikau maha pemaaf dan aku si berdosa
Dikau maha tinggi dan aku hambaMu yang keji

Dikau maha kuat dan aku hamba yang lemah
Dikau maha pengurnia dan aku meminta-minta
Dikau maha pengaman dan aku dalam ketakutan
Dikau maha dermawan dan aku hamba yang miskin

Dikau maha penerima dan aku memohon padamu
Dikau maha penyembuh dan aku hamba yang sakit

Maka ampunilah segala dosaku, sebuhilah segala penyakitku.
Wahai Allah hanyalah padaMu aku memohon,

Wahai tuhan yang maha sempurna,
Wahai tuhan yang maha pengasih yang maha penyembuh,
Wahai tuhan yang maha pemurah yang maha sejahtera

Ampunilah dosa kami, dosa ibu bapa kami,
Jadikanlah kami berada di dalam khidmat kepada al-Quran dan iman,

Ampunilah dosa guru kami al-Imam Said an-Nursi
dan Imam Ahmad Khusrau redha Allah ke atas mereka,

Ampunilah kami dari segala dosa,
Jauhilah kami dari segala kejahatan,

Redhailah atas kami dan ke atas mereka dengan rahmat Dikau,
Wahai tuhan yang maha penyayang, Segala puji pujian hanyalah
bagi Allah tuhan sekalian alam.

No comments:

Post a Comment